sestdiena, 2017. gada 28. janvāris

Smilšu mīklas/biezpiena masas cepumi

Vakar kā reiz uznāca neliela iedvesma pašiverēties pa virtuvi. Kā jau minēju, mājās bija iztukšītis, bet šādas tādas lietas, pa ledusskapi mētājās. Kā piemēram saldā biezpiena masa - Banāniņš.
Tagad kopš ome pieskata jaunāko atvasi, kamēr es pie darba virpas virpoju, mājās uzrodas dažādas lietas, kas ierindojas kategorijā  - našķi. Es jau neesmu pret našķiem, tikai šobrīd tie tā kā paliek par daudz. Te cepumiņš, te bulciņa, te kāda konča uzrodas. Par pēdējā trūkumu, mūsmājās nevar sūdzeties. Ziemassvētki nebija nemaz tik sen un saldumu pakas vēl pa skapi mētājās.
Tad nu skatoties uz tām divām pēdīgām biezpiena masas paciņām un domāju - āra mest žēl, atvases neēdīs ko darīt? Te man čuj, ņuhs un poņa pačukstēja, ka savulaik es te esmu taisījusi smilšu mīklu ar biezpienu, kā pamatni ābolmaizei. Kāpēc es to pašu nevarētu izdarīt arī šoreiz, tikai izcept kā cepumus.
Domāts darīts! Sanāca nāvīgi labs našķis. Jaunākā atvase, kā tika klāt... tāda sajūta, ka bērns nekad cepumus nav dabūjis...

Tātad mums vajadzēs: 

1 olas dzeltenumu
2 paciņas saldās biezpiena masas
200gr sviests
350gr miltus
6-7 ēdamkarotes cukura
1 tēj.k. cepamā pulvera
dazas piles vaniļas esences
rieksti dekorēšanai
kanēlis

Par kanēli es attapos procesa beigās, kad jau biju sacepusi dažas pannas ar cepumiem. Tāpēc bildē kanēlis iztrūkst. Bet gribu vērst uzmanību, saldās biezpiena masas vieta var izmantot parasto biezpienu, tikai vajag samalt. Riekstus un kanēli var aizstāt ar sev tīkamiem dekoriem.

Tātad, bļoda iesitam olas dzeltenumu, pievienojam cukuru, biezpiena masu un vaniļas esenci. Visu samaisa viendabīgā masā.

Maai pievieno mīkstu sviestu un miltus. Samīca viendabīgu mīklu. Atstāj mīklu atpūsties uz minūtēm 20- 25.


Kamēr mīkla atpūšās, sasmalcinām riekstus, ja tādus izmantojam.

Ņemam mīklu un velnējam plānu. Mīkla tiešām labi padodas velnēšanai un var izvelnēt diezgan plānu. Izspiežam cepumu formu un kārtojam uz cepamās pannas.

Cepumus pārsmērēju ar palikušo olas baltumu, pārkaisīju ar sasmalcinātiem riekstiem un nedaudz cukura. Pēc tam es riekstu vietā vienkārši pārkaisīju ar kanēli un cukuru.
Cepu kādas 10 - 15 minūtes 160grādos. Bet jāsktās, cik biezi/plāni cepumi. Tāpēc nekur tālu no plāt neatejam un ik pa laikam uzmetam acis. Kā sāk palikt brūni, ķeksējam laukā,


Cepumiem noteikti jāļauj atdzist, lai tie paliktu kraukšķīgi. Tad arī garša izteiktāka. Man jau labāk garšoja tie, kas bija brūnāki.

Bet kopumā, ātri, viegli un neprasa daudz enerģijas.
P.S. cepumu formu var mainīt. Mīkla labi padodas veidošanai un cepšanas laikā ienāca prātā, ka šo masu var sarullēt vai salocīt trīstūrīšos. Bet tā arī neizmēģināju, paliku pie klasiskās apaļās formas.
Lai labi garšo!

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru