svētdiena, 2015. gada 13. decembris

Piparkūku mīkla Nr.2

Labs vakars!
Izskatās, ka šogad mūsu ģimene ir piparkūku iznīcinātāji. Aromātiskie cepumi pazūd gaismas ātrumā, ka spēj tik cept. Ja citu gadu manis sataisīta mīkla paliek pāri nākošajam gadam, tad šogad es jau pagatavoju papildinājumu, jo iepriekš sagatavota mīkla tūlīt jau būs beigusies.
Visu laiku esmu izmantojusi šo recepti un visi bija apmierināti. Un vis ticamāk, ka arī šogad es būtu šo mīklu gatavojusi, ja vien es būtu nopirkusi iesalu. Acīmredzot tagad visi gatavo mīklu pasi, ka iesals ir uz izķeršanu. Nekas jau traks nebūtu, un varētu jau es pagaidīt vai nopirkt citu dienu, taču man vajadzēja tagad un tūlīt, jo bija vēlme pagatavot mīklu. Ja jau tagad un tūlīt, tad jāmeklē citas receptes. Tiesa, es nemeklēju, ja jau dažus gadus esi gatavojis mīklu, nu jau apmēram ir nojausma ko un kā vajag vai nevajag darīt, lai mīkla sanāktu. Tā šoreiz rīkojos arī es. Iesala vietā ņēmu pavairāk cukuru kuru izkausēju karamelē un medu. Pie tam, abas sastāvdaļas liku uz aci, cik nu man tā skaidri rāda. Āāāā un pieliku vairāk sviesta, lai treknumiņš gar pirkstiem tek... es jokoju. Galarezultātā ieguvu kraukšķīgas trauslas piparkūkas, kuras nespēj vien apstāties ēst.

Tātad, mums vajadzēs:

1kg miltu
2olas
2 paciņas sviesta
1 krūze medus
600gr cukura
1ēd.k. cepamā pulvera

garšvielas:
pa 2 tejkarotēm - malts ingvers, kardamons, muskatrieksts, kanēlis
pa 1 tējkarotei - krustnagliņas, koriandrs, smaržīgie pipari, melnie pipari


Lai arī sākumā gatavošana varētu likties sarežģīta, jāsaka, ka tā šķiet tikai pirmajā reizē. Pēc tam, kad tas viss jau vienreiz izdzīvots, tad vairs nešķiet nekas sarežģīts.

Sākumā katliņā kurā iejauks pirmo daļu mīklas liek sviestu un medu. Medus man bija parastā 200ml krūzē. Medus daudzumu var variēt pēc saviem ieskatiem, bet es izmantoju krūzi medus. Medu kopā ar sviestu liek karsēties.


Tajā pašā brīdi sausā pannā ber 600gramus cukura un liek kausēties līdz viendabīgi brūnai karamelei.




Kamēr kausējās cukurs un sviests ar medu, tikmēr sagatavo garšvielu maisījumu. Es ņēmu pa 1 tējkarotei krustnagliņas, smaržīgos piparus, koriandru, melnos piparus un visu samalu.




Pēc tam pie samaltajām garšvielām pievienoju maltās garšvielas - pa 2 tejkarotēm no katras - kanēlis, muskatrieksts, ingvers, kardamons.




Un tagad svarīgākā un sarežģītākā daļa. Izkausēto cukuru lēnām, nepārtraukti maisot lej iekšā pie izkausēta sviesta un medus. Jālej lēnām, jo pacelsies putas. Tapēc lai nebūtu šmuce pa visu virtuvi un apdegumi uz rokām, ar vienu roku enerģiski maisam sviestu ar medu, ar otru uzmanīgi lejam iekšā izkausēto cukuru.

Kad tas bez traumām ir paveikts, ņemam nost no uguns. Iemaisām iekšā 1 ēdamkaroti kakao, tas gan vairāk krāsai domāts, lai piparkūkas ir nedaudz tumšākas. Bet var iztikt arī bez tā. Tā pat beram iekšā garšvielas un kārtīgi samaisām. Ļaujam mīklai kādas 10minūtes padzist.

Kad mīkla padzisusi, beram iekšā vismaz pusi no miltu daudzuma. Kārtīgi izmaisām, lai nav kunkuļu. Tad pievienojam 1 ēdamkaroti cepamā pulvera un 2 olas un atkal kārtīgi samaisām. Tad pārlejam mīklu bļodā, kur vēlāk mīcīsim mīklu un ļaujam tai padzist. Kā minimums 30minūtes.




Kad mīkla padzisusi - pārbauda ar roku, vai varēs mīcīt mīlku un nesvils rokas. beram atlikušos miltus iekšā un kārtīgi samīcām mīklu. Sakumā var likties, ka ar to 1 kg. miltu ir par maz, bet ja bērsiet klāt vēl, tad mīklai nostāvoties tā paliks cieta un būs grūti izvelnēt. Mīklu sadala pa porcijām un ļauj vismaz nedēļu nostāvēties. Viss, pēc tam tik ņem un cep piparkūkas.





Tas arī viss. Izskatās, ka šī recepte izkonkurēs iepriekšējo, jo man šīs garšoja labāk.

Priecīgus svētkus!

2 komentāri:

  1. Vai to mīklu var atstāt arī uz ilgāku laiku? Atstāt glabāšanai? Kur jāuzglabā lai paliek uz nākamo gadu?

    P.S. Paldies par taviem rakstiem.

    AtbildētDzēst
  2. Mīklu droši var likt saldētavā un glabāsies līdz nākošajam gadam.

    AtbildētDzēst