svētdiena, 2014. gada 2. marts

Ceptā siera kūka

Nav noslēpums, ka vakar manam cienītajam bija svinības. Sanāca pilna māja un pirms tam man bija stress ko viesiem celt galdā.
Tā nu sanāca, ka atkal ir saaktivizējušies visādi semināri, prezenatācijas un sūta jaunus ielūgumus. Kas caur e-pastu, kas vienkārši ķer uz izbrīnu un darba dienas laikā, karstākajā darba dienas laikā ar kurjeru.
Tā es ceturtdien saņēmu zvanu no kurjeru ar tekstu - esmu klāt!! Kur? Kas? Neko negaidu! Tāda mana atbilde. Kurjers pēc šīs atbildes samulsa un balsij jau parādījās izmisuma noskaņa, kad sajuta reālus draudus, ka būs pie manis vēlreiz jābrauc. Man palika viņu žēl un es kā attapīgs cilvēks piedāvāju variantu - man mājās, vismaz bija jābūt mājas, vecākā atvase - varbūt šo sūtījumu var nodot viņam. O jā!! Kurjers bija patiesi laimīgs un pēc 10minūtēm kontrolzvans atvasei vai paciņu saņēmis? Jā. Viss esot kārtībā.
Tā nu vēru vaļā un skatījos, kas man tur iraid. Ielūgums uz Rasas krēmsiera kārtējo prezentāciju un buciņa ar cepumiem un kaltētām avenēm. Jāsaka liels paldies, jo es uzreiz sailgojos pēc tām dažām sestdienām, kad jaunāko atvasi vedu uz dejošanu. Un kamēr bērns baudīja deju stundu priekus, es klusiņām ar grāmatu azotē tuvējā kafejnīcā baudīju gardu kapučino un debešķīgu siera kūku. All capucino tas bija.
Tad nu man nebija šaubu, ka svinības jānoslēdz ar cepto siera kūku. Tikai lieta tāda, ka es iepriekš nebiju cepusi un izpētot interneta dzīlēs pieejamās receptes, sapratu, ka to ir baisi daudz. Pētīju, pētīju līdz paliku pie vienas, kur šo to pamainīju un izmantoju kaltētās avenes.
Visi kas ēda - slavēja. Brokastīs atlika tikai divi gabaliņi,ko mēs ar cienīto, no atvasēm slēpdami, ar gardu muti notiesājām.

Tātad, mums vajadzēs:
3 paciņas krēmsiera
2 paciņas selgas cepumu
100ml saldā krējuma
3 olu dzeltenumus
1 vesela ola
100gr sviesta
5 ēd.k. pūdercukura
1 ēd.k. cukura
citrons
2 tēj.k. kanēlis
apelsīna esence
koksriekstu skaidiņas, kaltētas avenes - dekorēšanai

Sasmalcina Selgas cepumus, tad pievieno kanēli un mīkstu sviestu. Visu kārtīgi samīca līdz cepuma drupačas sasūkušās ar sviestu.
Kūkas formu izklāj ar cepampapīru un tur no cepumu masas veido pamatni kūkai.




Gatavo siera masu. 3 olas dzeltenumus, dažas piles apelsīnu esences un 1 veselu olu kopā ar 5 ēdamkarotēm pūdercukura viegli sakuļ. Tad pievieno krēmsieru un samaisa viendabīgā masā.




Tad pierīvē citrona miziņu - šeit daudzums pēc pašu ieskatiem un tāpat ar citrona sulu. Es pievienoju kādas divas ēdamkarotes citrona sulu.

100ml saldo krējumu ar 1 ēdamkaroti cukura sakuļ stingrās putās un iecilā iekšā siera masā. Pēc tam masu lej veidnē uz cepumu pamatni, pārkaisa ar kokosriekstu skaidiņām un kaltētām avenēm, pārklāj ar foliju un liek cepties. Cepu kādos 180grādos 30minūtes, tad noņēmu foliju un pacepu vēl 20 minūtes. Gatavības noteikšana - siera masai jāpaliek stingrai. Pēc tam kūku liek ledusskapī uz dažām stundām, bet vislabāk uz nakti!






Pēc tam servē galdā. Griež mazos gabaliņos, lai tie viesi tik daudz nerij un sajūt kauna sajūtu stiepjoties pēc kārtējā gabaliņa.
Lai labi garšo!

4 komentāri: