pirmdiena, 2013. gada 4. novembris

Ķirbja krēmzupa ar ingveru un svaigais krēmsiers

Labs vakars novembrī!
Gari neizplūdīšu par to kā man iet. Bez izmaiņām - darbs, mājas, autoskola,  - darbs mājas, autoskola. Kaut kur pa vidu draugi, un pārējais.
Tad nu tā! Ķirbja krēmzupa. Esmu jau vairākkārt stāstījusi par to, ka mūsu ģimenē ķirbji īpašu sajūsmu neizsauc. Pareizāk sakot, mēs tikai mācāmies tos ēst un sagaršot pa īstam. Tāpēc šajos eksperimentos vienmēr diezgan lielā vairākumā piedalās citas garšas - dārzeņu, maizes, sieru izskatā. Taču pie šīs zupas pirmatnējās tapšanas, ja tā var teikt, es pati piedalījos un ar ērgļa aci cītīgi vēroju. Un kā jau ar mani tas visai bieži gadās, man to pašai vajag izmēģināt tūlīt un tagad. Taču  līdz gatavošanai es tiku tikai tagad, jo pirmkārt - es šaubījos vai mani mājinieki šo izvēli atbalstīs, otrkārt - jā... man nepietika laika.
Tad nu beidzot tiku pie šīs zupas gatavošanas un ar trīcošu sirdi devu mājiniekiem nogaršošanai. Izrādās, ka manējie ēd un pat vēl paslavē, ka garšīgi. Galvenais iemesls, kas piesaistīja manu uzmanību - ķirbis un ingvers. Kombinācija laba, izskats un garša arī. Iesaku šo zupu pagatavot drēgnajos ziemas vakaros, kad gribas kādu saules siltuma staru noķert.

Tātad, mums vajadzēs:
1 nelielu ķirbi
1 palielu burkānu
1 paciņu krēmsiera
īkšķa lieluma ingvera sakne
400ml saldā krējuma
2-3 ēd.k. sviesta
dažas šķēles baltmaizes grauzdiņiem
nedaudz rīvēta cietā siera
melnie pipari
sāls
kaltēts timiāns
malts muskatrieksts

Daudzumus es norādīju pēc saviem ieskatiem, šos var droši variēt pēc sirds patikas.

Tātad, sākumā nomizo un šķēlītēs/gabaliņos sagriež burkānu un ķirbi. Pannā izkausē apmēram 2-3 ēdamkarotes sviesta un liek cepties ķirbi ar burkānu. Klāt pievienojot šķēlītēs sagrieztu ķiploku, melnos piparus, timiānu nedaudz un tikpat nedaudz maltu muskatriekstu. To visu cep līdz ķirbis ir mīskts. Tas nekas, ja burkāns vēl ne.





Pēc tam šos dārzeņus pārliek katlā un pievieno no sarīvēta īkšķa lieluma ingvera sulu. pakarsē kādu minūti un tad pievieno saldo krējumu un kādu krūzi - divas ūdens. Uz lēnas uguns karsē līdz burkāni ir mīskti. Tad visu kārtīgi sablendē. Katlu liek atpakaļ uz uguns un tad pievieno sāli un svaigo krēmsieru. Karsē līdz tas ir izkusis. Pēc tam servē galdā ar baltmaizes grauzdiņiem un sarīvētu cieto sieru.






Garšo ļoti labi un šī zupa noteikti tiks atkārtota.
P.S. grauzdiņus gatavoja cienītais, tāpēc nav dokumentētu liecību(lasīt foto) par šo notikumu.


Lai labi garšo!

Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru