sestdiena, 2013. gada 6. aprīlis

Krāsnī cepti kartupeļu vēdekļi ar bekonu

Laba diena!
Kamēr visus ir pārņēmis kārtējais Dziesmu un deju svētku trakums, es savukārt baudu atvaļinājumu. Gan tiešā gan pārnestā nozīmē.
Tiešā nozīmē - es tiešām esmu paņēmusi 2 nedēļu atvaļinājumu darbā. Pietiek. Esmu piekususi un lai arī liekas, ka spēka līdz siltākam laikam pietiks, tomēr darba kvalitāte par to neliecina. Labāk es pasēžu mājās un atceros tos laikus, kad bija laiska mājsaimnieču dzīve. Ehh, labi tad bija un ar baudu izdzīvoju šīs dienas. Vēl lielāku baudu sagādā apziņa, ka visa nākošā nedēļa ir brīva. Ju hū!!!
Pārnestā nozīmē - atvaļinājums blogošanā. Jo tieši Lieldienās, manas abas jaunākās, skaistākās, gudrākās un visnotaļ apburošākās atvases ļoti veiksmīgi noslīcināja fotoaparātu. Akvārijā. Man likās, ka es tos abus uzlidināšu kosmosā. Tomēr šie abi palika uz zemes. Fotoaparātam droši vien ir kaput. Lai arī ātri izvilkts ārā, izņemta baterija, atmiņas karte un objektīvs.. šaubos ka ūdens ir bijis tik labs un nav nodarījis nekādus kaitējumus. Cienītais ir pārliecināts, ka nekas nebūs noticis. Es toties esmu daudz pesimistiskāka. Nu jau nedēļu fočiks žūst un man ir bail slēgt iekšā. Līdz ar to, jaunās receptes paliek nefotografētas. Tiesa, vakar izvilku veco fočiku, kuram ir piemeties zināms vecuma marazms. Izmēģināju gan šā gan tā, beigās atklāju, ka daudz maz ciešamas bildes sanāk bildējot tumsā! Forši ne? Un tā nu es, gaismu slēgdama iekšā, te ārā tapināju vakariņas.
Vakariņas sanāca ārkārtīgi labas un gardas. Iesaku visiem, kam gribas lēti, labi un sātīgi. I acij tīkami, i vēderam labi.

Tātad, mums vajadzēs:
kartupeļus
bekonu
ķiplokus
sāli
ķimenes
sieru

Daudzumi ir atkarīgi tikai un vienīgi no ēdāju daudzuma. Man bija 15 vidēji lieli kartupeļi, 200 grami bekona, kādas 5 ķiploku daivas un 100 grami siera. Sāls un ķimenes pēc pašu ieskatiem.
Sākumā nomizo kartupeļus un iegriež sķēlītēs, bet ne līdz galam. Tā lai veidotos vēdeklis.


Sagrieztos kartupeļus liek bļodā un pārkaisa ar sāli un ķimnēm.


Sagriež gabaliņos bekonu, kas jau man bija sagriezts plānā šķēlītē. Un šķēlītēs sagriež ķiplokus.

Pēc tam pamīšus starp sagrieztajām šķēlēm kartupeļiem liek ķiploku un bekona šķēlīti. Es liku vienā ķiploku, otrā bekonu. taču tā ir katra individuālā pieeja, ko un kā likt starp sagrieztajām kartupeļu šķēlēm.
Tālāk jau viss vienkārši. Liekam cepammaisā iekšā un liekam uz kādiem 200 grādiem 40-50minūtēm, līdz kartupeļi ir mīksti.




 Kad kartupeļi mīksti, atraisām no cepammaisa skavām un pārkaisam ar rīvētu sieru. Liekam apmēram uz 5-10minūtēm atpakaļ krāsnī, līdz siers izkusis. Tas arī viss, servē galdā ar salātiem, gaļu vai kā manā gadījumā - ar biezpienu.





Lūk, tieši tik vienkārši. Bekona vietā var likt ko vien sirds kāro. Var cept arī vienkārši tā pat.

Lai labi garšo!

3 komentāri: