pirmdiena, 2013. gada 18. februāris

Pildīta cūkas kakla karbonāde

Labs vakars!
Uzsniga sniedziņš balts un paralizēja satiksmi Rīgā. Ceru, ka sniegs pieturēsies līdz brīvdienām un vēl pēdējo reizi sājā mēnesī varēs izbaudīt ziemas priekus. Bet kamēr es vēl te apceru laika apstākļus, padalīšos ar vienu gardu recepti.
Ar mani ir tā, ka ja es izlasu recepti, kura man liek siekalām sariesties, tad man nav miera kamēr to neuztaisu. Vakar atgadījās kas līdzīgs. Sērfojot pa virtuālo vidi uzdūros visnotaļ interesantai tēmai - par to ko nu kurš gatavos vakariņās. Tēma ir ļoti laba, jo gaismā izceļ daudzas sen piemirstas lietas. Un arī jaunas var atklāt, pie tam uzzināt kā iecerētais ir izdevies. Te es uzdūros interesantai receptei - cūkgaļa pildīta ar sieru un tomātiem. Ahā... izlasīju un sapratu, ka šo vajag izmēģināt. Un lai arī es biju stingri nolēmusi, ka gatavošu pusdienās zupu, tomēr vēlme izmēģināt šo bija stiprāka. Tā nu sūtīju cienīto uz veikalu pēc gaļas, jo manā sestdienas iepirkuma maisā cūkas kakla karbonāde neietilpa un cepu augšā. Sanāca kas nāvīgi gards, ka ar cienīto makten nopriecājāmies, kad abas vecākās atvases paziņoja, ka gaļu īsti negribas. Mums katram pa divi gabali! Šito laimi!

Tātad, mums vajadzēs:
cūkas kakla karbonādi
čeri vai mazos plūmju tomātiņus
sīpolu
ķiploku
sieru
majonēzi
sāli
ķimenes
smaržīgos piparus
melnos piparus
laimu
vorčesteres mērci

Ar daudzumiem jau atkal - katram individuāli. Man bija 5 šķēles karbonādes, 1/2 laima sulas, 3 ēdamkarotes vorčesteres mērces, šķipsna ķimeņu, 3 smaržīgie pipari, šķipsna melnie pipari. 2 ķiploku daivas, 1 neliels sīpols, mazs gabaliņš parmezāna un apmēram 1 ēdamkarote majonēzes.

Sākumā karbonādes šķēli kārtīgi izklapē un atliek malā.



Gatavo marinādi. Es ķimenes, smaržīgos piparus un melnos piparus samalu. Tiem tad pievienoju no puses laima sulu un pievienoju vorčesteres mērci, kā arī piespiedu 1 ķiploku daiviņu. Gaļas šķēles pārkaisa ar sāli un pārlej ar marinādi. Tad kārtīgi samīcīju gaļā un atliku malā uz minūtēm 15.






Gatavo pildījumu, tomātiņus čerry vai plūmju sagriež uz pusēm, pievieno smalki sakapātu sīpolu un ķiploku. Pierīvē nedaudz siera un pievieno nedaudz majonēzes. Visu samaisa.





Tad ņem gaļas šķēli un liek vidū pildījumu un veido tādu kā kukulīti, aizlokot visas malas un saspraužot ar zobu bakstāmo kociņu. Kārto cepeštraukā un liek apmēram 200grādos uz kādām 40-50minūtēm cepties. Pie beigām aplaistot ar izveidojušos mērcīti. Pēc tam servē galdā ar ko vien sirds kāro.








Lūk, gardi un vienkārši! Zinu, ka šo gatavošu vēl, jo pašai ļoti garšo cūkas kakla karbonāde.

Lai labi garšo!

2 komentāri:

  1. Šovakar izmēģināju šo recepti un izdevās, vismaz visi slavēja, ka sulīga, garšīga gaļiņa sanākusi! Priekš manis gan sanāca nedaudz par asu, tāpēc nākamreiz likšu mazāk piparus. Milzīgs paldies par šo blogu! Fantastiskas receptes, kas noder gan ikdienā, gan svētkos! Tā turpināt! :)

    AtbildētDzēst
  2. Dievīgi! Man gan nebija laima sulas un parmezāna. To aizstāju ar citrona sulu un parasto sieru, kas bija ledusskapī. Bet ēdiens sanāca lielisks! Nākamreiz izmēģināšu ar laimu un parmezānu. Liels paldies par recepti! Agita

    AtbildētDzēst