otrdiena, 2012. gada 27. novembris

Sarkanais jūras asaris zaļumu sviestā

Labs vakars!
Skat, jau šo svētdien pirmā advente ir klāt un tad jau skaties pasaules gals un Ziemassvēkti un Jaunais gads. Drausmas! Pēdējā laika notikumi ļoti daudz likuši pārdomāt dzīvi un savu ikdienu. Es gan nevaru sūdzēties, ka mana dzīve pazustu ikdienas rutīnā. Laikam pieturos pie teiciena, ja nevari mainīt notikumus, pamaini attieksmi. Un jāsaka, ka šādi dzīvot ir daudz vieglāk, tas nu fakts. Tikai reizēm ir ļoti grūti mainīt tieši savu attieksmi, nevis kāda cita. Taču pieturoties pie tēmas, jā... pagājušā nedēļa bija smaga.
Paldies dievam, manu ģimeni tas nav skāris un es joprojām varu turpināt bubināt, lamāties un bezgalīgi mīlēt savas atvases un tuvākos radus. Un šī nedēļa kā reiz ir piemērota, lai vairāk laika pavadītu ar savām atvasēm. Tiesa, neba nu bez iemesla, šie slimi. Abas jaunākās atvases joprojām slimojas un līdz ar to, man tāds piespiedu atvaļinājums. Un apvienojot patīkamo ar lietderīgo, vakar gāju iepirkties uz piemājas tirdziņu. Tur manu uzmanību saistīja sarkanais jūras asaris. Tiesa saldēts un dārgs - 4.60ls/kg. Par nieka trīs zivtelēm, kas nebūt nav baigi lielās, samaksāju vairāk par 5ls. Jēziņ!! Kur man prāts! Taču, taču... šī zivs man ļoti garšo. Jāsaka, ka mana iecienītākā zivs un ja vien ir iespēja, es izvēlos tieši šo. Un ne jau tāpēc, ka šī zivs ir ļoti liesa un piemērota diētas ievērotājiem. Nē! Vienkārši, tā man ļoti garšo. Tad nu šodien ķēros pie gatavošanas. Prasīju cienītajam, ir kādas īpašas vēlmes? Nē... neesot gan. Lai tik ņemot un cepot augšā. Bet tā brutāli uzmest šo zivtiņu uz pannas un uzcept, man rokas necēlās. Nē... Vajag kaut ko smalkāku. Vai vismaz ilūziju, ka ir smalkāk. Kā būtu cepeškrāsnī cepts... ar zaļumu sviestu? Lai iet! Jāsaka, zivtele sanāca dievīga.

Tātad, mums vajadzēs:
jūras asaris
sviests
zaļumi
ķiploks
sāls

Tā kā man zivs bija saldēta, tad sākumā to lēnām atsaldēju un ķeros pie filēšanas. Nokasa zvīņas.
Pēc tam ar asu nazi nogriež spuras. Tālāk veicot nelielu iegriezumu mugurā gar asaku, ar asu nazi atdala zivs miesu no asakas. Darbiņš piņķerīgs, bet ne nepaveicams. Darbojamies, līdz iegūstam divas smukas asara filejas. Ādu atstājot. Iegūtās filejas apkaisām ar sāli. Noliekam malā.



Gatavojam zaļumu sviestu. Smalki sakapāju zaļumus un vienu mazu ķiploka daiviņu. No zaļumiem man bija nedaudz dilles un pētersīļi. Smalki sakapātos zaļumus ar ķiploku pievienoju apmēram 100 gramiem mīksta sviesta. Zaļumu sviestu gatavoju ar rezervi, citām reizēm. Piebēru nedaudz sāli un visu kārtīgi samaisīju viendabīgā masā.


Asara filejas ar ādu uz leju kārto uz cepamās plāts. Virsū uzsmērējot zaļumu sviestu. Cik daudz, tas ir katra pārziņā. Cik nu treknu vēlas. Un liek sakarsētā krāsnī kādos 200grādos uz minūtēm 25-30. Cep līdz gatavs.


Lūk, gardas un vieglas vakariņas garantētas. Ja vēl klāt būtu kāds labi atdzesēts baltvīns... vispār būtu paradīze zemes virsū.

Lai labi garšo!

2 komentāri:

  1. Šis patiešām izskatās pamēģināšanas vērts!
    Kā jau parasti- viss ģeniālais ir vienkāršs (:

    AtbildētDzēst
  2. Paldies.
    Mēs sēžam Kanādā Edmonton un izlasot šo iedvesmojoša un cepj uz grila. :)
    Paldies par ideju.

    AtbildētDzēst