piektdiena, 2011. gada 9. decembris

Pīrādziņi ar sēnēm

Šodien nokritu kā no mēness! Nevis tiešā, bet gan pārnestā nozīmē. Nezin kā nu tas ir sanācis, bet tikai šodien attapos, ka Ziemassvētki ir pēc 2 nedēļām. Ārprāts!! Es visu laiku dzīvoju ar sajūtu, ka vēl mēnesis līdz svētkiem, goda vārds. Citu gadu es ap šo laiku jau esmu piparkūkas un pīrāgus atēdusies. Taisni brīnums, kas ar mani notiekas. Laikam gan jaunie darba pienākumi gan jaunākās atvases slimošana domas par svētkiem novirza pavisam citā gultnē. Kā nekā, ar vienu roku cenšos savus darba pienākumus paveikt mājās. Cik nu tas ir iespējams.
Tad nu šodien atļāvos noslinkot darba ziņā, nē, nu pastrādāt jau pastrādāju, bet minimāli un nodevos mājas solim. Ja jau ziemassvētki nav aiz kalniem, laiks visai atribūtikai!
Tā nu šodien vārīju skābu kāpostu zupīti, no saviem skābētajiem kāpostiem. Mmm... nāvīgi laba sanāca, iesaku! Paralēli zupas vārīšanai cepu piparkūkas no pērnā gada gatavotās mīklas. Jāsaka, gods kam gods, mīkla mierīgi var saldētavā uzturēties gadu! Taču, es biju pārliecināta, ka man ir vairāk mīklas palicies, izrādās, ka nē. Un te nu dzima doma, ka vajag atkal iejaukt piparkūku mīklu. Taču, taču, taču... līdz tam vēl jānonāk. Pēc piparkūkām ķēros klāt pie pīrāgiem. Sakārojās man silti, pufīgi pīrādziņi. Un nevis ar speķa pildījumu, bet gan ar sēnēm. Kādēļ gan es rudenī lasīju tās sēnes un sālīju??? Tad nu vilku laukā lielo burku un cepu pīrādziņus ar sālīto sēņu pildījumu. Sanāca akurāt tādi, kādus es gribēju. Tagad tik piparkūku mīkla vēl jāiejauc, pagaidām dziest!

Tātad, mums vajadzēs:
rauga mīklu
Sālītas sēnes
žāvētu gaļiņu
sīpolu
olu
piparus

Ar daudzumiem kā parasti - jāskatās katram individuāli.
Sākumā sagatavo pildījumu. Gaļu sagriež gabaliņos, man bija apmēram 3 šķēles, nomizo un smalki sakapā sīpolu un liek uz pannas karsēties.




Sēnes kārtīgi noskalo no liekā sāļuma. var pat izmērcēt aukstā ūdenī, taču es to nedarīju, jo man tas sēņu sāļums netraucē. Tik kārtīgi noskaloju. Pēc tam smalki sasmalcina. Šoreiz es izmantoju smalcinātāju. Un ber klāt pannas saturam. Piecas minūtes pakarsē un viss. Gatavs.



Tagad tik atliek cepšanas vaina. Kad pildījums ir nedaudz padzisis ņemam mīklu, liekam vienā malā apmēram 1 tējkaroti pildījuma, pārlokam pāri mīklu un izspiežam ar glāzi pusaplīti.




Pēc tam kārtojam uz cepamās plāts, apsmērējam ar sakultu olu un liekam sakarsētā krāsnī cepties. Cep 200grādos 10 minūtes, pēc tam apmēram 2-3minūtes paturot cepeškrāsns siltumā, kamēr apbrūnē.





Mmm... jāpieliek milzu pūles, lai to bļodu nenotiesātu vienā piegājienā!

Jāiet tālāk jaukt piparkūku mīklu!
Lai labi garšo!

4 komentāri:

  1. Vis ir loti skaisti, bet ka taisit miklu?

    AtbildētDzēst
  2. Atvainojos, bet atradu

    AtbildētDzēst
  3. Šo komentāru ir noņēmis emuāra administrators.

    AtbildētDzēst