sestdiena, 2011. gada 22. oktobris

Cūkgaļas šķēles krējuma un mājas adžikas marinādē

Vakar biju uz Milēdijas jubileju. Cipars apaļš, akurāt tāds mani sagaida nākošgad. Atzīšos, gaidu ar nepacietību. Savukārt šodien, arī jāiet viesos,  Kristapam arī ir apaļa jubileja. Un nākamnedēļ jau atkal - māsas vīram jubileja. Dzīve vienos priekos, lielākos vai mazākos, tas nav svarīgi.
Taču, pirms doties baudīt saviesīgo vakaru, bija jāpabaro savējie kas palika mājās. Jā, jā, vīrs deva man brīvsoli. Taču es to tā 100% nemaz neizmantoju. Izpalika dejas uz galda un šķības karaokes dziedāšana. Bet varbūt labi ka tā?? Šodien jau vēl visas iespējas izpausties.
Labi, atgriezīšos pie garlaicīgākām lietām - proti vakardienas pusdienu gatavošana. Paralēli pucēšanās - nagi, ragi utt. jāgatavo ēst. Taču stāvēt pie plīts un vaktēt paiku, nebija man iekšās. Tāpēc nolēmu par labu gaļai. Vīriec paēdis varēs skatīties hoķi, kamēr sieva plenderēs pa Vecrīgu.
Tikai kā lai gatavo to sasodīto gaļas gabalu? Īss ieskats interneta dzīlēs, neko prātīgu neatrodu. Jāsaka, es esmu vienkāršo recepšu piekritējs, tieši  uz gaļu. Man netīk, ja gaļā ir pārbāzts ar visādiem garšaugiem, ar domu, ka tas uzlabos gaļas garšu, taču galarezultātā tā gaļa ir ne pēc kā negaršojoša. Nē, nu varbūt vienkārši sū... gaļa? Un tām nabaga garšvielām vairs nav ko izcelt?? Nezinu, bet nu es dodu priekšroku - sāls, pipars, ķiploks un tas arī viss. Tad vismaz gaļa garšo pēc gaļas.
iepriekšējo reizi, kad marinēju cūkas kakla karbonādi, marināde bija sanākusi ļoti laba. Nenomāca gaļas garšu, bija mīksta un sulīga. Taču divreiz pēc kārtas to gatavot, negribējās. Pārcilāju prātā dažādas idejas un nonācu pie vienkāršām lietām. Mājas adžikas un skābā krējuma. Kas diez sanāks?? Sanāca tas, ka no ēdāju šķīvja pirmā pazuda gaļa, pēc tam negribīgi tika apēsti kartupeļi ar mērci. Lūk, kas sanāca!

Tātad, mums vajadzēs:
1kg kakla karbonādes(cūkas)
3ēd.k. mājas adžikas(var izmantot veikalā pirkto)
3ēd.k. skābā krējuma
sāls
cukurs
pipari

Gaļu sagriež apmēram 1 cm biežās šķēlēs.

Pēc tam pievieno 3 ēdamkarotes mājas adžikas, var izmantos veikala pirkto, bet to iesaku pirms lietošanas pagaršot. Un ja ir ļoti asa, kā piemēram Pūrei, tad likt 3 tējkarotes nevis 3 ēdmakarotes. Pievieno sāli, piparus, nedaudz cukuru un 3 ēdamkarotes skābā krējuma.


Visu kārtīgi samaisa un liek traukā, kas noslēdzas ar vāku. Atstāj uz stundu pusotru marinēties.
Pēc tam, kad gaļa iemarinējusies, kārto cepšanas maisā, nosien abus galus un liek cepeškrāsnī 220grādos uz 1stundu cepties.

Nu lūk! Neprasa daudz pūļu, sulīga un maiga gaļa. Atvases labprāt ēstu tikai gaļu, nevis arī piedevas. Ko tur liegties, pašai arī garšoja un ja nebūtu jābrauc viesos, pieliktos līdz ūkai.

Labu apetīti!

1 komentārs:

  1. Man noteikti būtu sanākusi sulīga, bet maisiņam viens stūrītis ieplīsa un viss šķidrums izlija ārā, mēģināšu citreiz atkal!

    AtbildētDzēst