pirmdiena, 2011. gada 17. oktobris

Ceptas reņģes tomātu mērcē

Man ir dilemma.
Šodien biju uz darba pārrunām un varētu teikt, ka man piedāvā darbu. Tas taču ir forši, vai ne? Taču tam līdzi nāk daudz un dažādu BET. Es gan neizplūdīšu tālāk sīkumos, bet saprotiet, man tagad nepavisam nav viegli. Vells!!
Bet vakar, kad man vēl bija pavisam viegli, negaidot izplūdu kulināriskās izvirtībās. Cienītais taujāja pēc zivs, sakot, ka gaļa pieriebusies. Nu labi, ja zivs tad zivs. Taču piemājas tirdziņā no zivīm nekā prātīga nebija. Tik reņģes izskatījās pieņemamas. Nu ko?! Pirku vienu kīlō svaigu reņģu. Vīrs jau sapriecājās, ka marinēšu. Taču es izlēmu par labu tomātu mērcei. Sanāca tieši kā gribēju un neskatoties uz to, ka biju paēdusi kārtīgas pusdienas, kādu pārīti vakarā noēdu.

Tātad, mums vajadzēs:
1kg svaigu reņģu
500ml tomātu mērces
2 nelielus burkānus
1 palielu sīpolu
sāli
cukuru
pipari
milti
eļļa

Vistrakākais šitajā pasākumā ir tā reņģu tīrīšana. Tā kā iepriekšējā reizē atklāju, ka ar gumijas cimdiem esmu kings, tad nu šoreiz nekādu dziļo pārdomu nebija. Šņak, šņak, galvas nost, kiškas ārā.

Kad zivteles iztīrītas, tās rūpīgi noskalojam zem tekoša ūdens. Pieberam apmēram 1tēj.k. sāls samaisām un atstājam uz minūtēm 15.

Kamēr zivs sālās, gatavo marinādi. Notīra burkānus un sīpolus. Sīpolus sagriež pusripiņās, burkānus sarīvē uz smalkās sakņu rīves.


Pēc tam ielejam pannā nedaudz eļļas, uzkarsējam un beram iekšā sīpolus ar burkāniem. Apcepam kādas minūtes 5 un tad lejam klāt tomātu mērci. Pievienojam nedaudz cukuru un melnos piparus(pēc garšas) un lēnām maisot karsējam kādas minūtes 10.



Mērci atstājam dzesēties, ķeramies pie reņģu cepšanas. Uzkarsējam pannu, ielejam eļļu un liekam virsū zivtiņas, kuras pirms tam ir apvīļātas miltos. Cep zeltaini brūnas no abām pusēm.




Kad zivis saceptas, ņemam karstumizturīgu trauku, ielejam nedaudz mērces, kārtojam zivis. Pēc tam pārlejam marinādi un atkal kārtojam virsū zivis. Tā kārtu kārtām līdz zivis un mērce beigušies. Pēdējā kārtā jābūt mērcei.




Pēc tam trauku ar zivīm liek cepeškrāsnī un kādos 150grādos minūtes 15 pacep. Izslēdz krāsni un ļauj zivīm tur atdzist. Pēc tam var servēt galdā!



Sanāca labi!
Labu apetīti!

6 komentāri:

  1. A viņām asakas ir pēc iztīrīšanas?

    AtbildētDzēst
  2. Jā. Lielā asaka pa vidu saglabājas. Var jau čakarēties un cept reņģu filejas, bet nu tur tiešām jābūt fanātam :D Pēc cepšanas zivs gaļa viegli atdalās no asakām. Bērni ēd, nesūdzas, ka asakas traucētu. :)

    AtbildētDzēst
  3. Respektīvi garšīgi, bet ēdot asakas jālasa ārā ja?

    AtbildētDzēst
  4. Vispār jau var ēst ar visām asakām. Reņģu mīļi ēd ar visām asakām un vēl kā plusu min to, ka zivs asakas ir veselīga ( visādi labumumi esot iekšā). Protams bērnam nedos ar visām asakām, arī dažkārt pieaugušajiem traucē, bet man ir gadījies notiesāt labi daudz ceptas reņģītes ar visām asakām pat nepamanot :D Līdz brīdim, kad man jautā - a tu ēd ar visām asakām? :D man kaut kā tas likās normāli un pieņemami, izrādās, ka ir arī. :)

    AtbildētDzēst
  5. Oi! Izrādās - brāļukapiņus pats arī var sariktēt!? Noteikti vajadzēs uzprovēt, man viņi ļooti garšo!!

    AtbildētDzēst