otrdiena, 2011. gada 18. oktobris

Biešu zupas sagatave

Es joprojām esmu smagās pārdomās par darbu un savu dzīvi turpmāk, ja atsākšu strādāt. Jāatzīst, ka slinkums ir mani pārņēmis savā varā un tā pa īstam nelaiž vaļā. Lai gan es nekad neesmu bijusi baigā karjeras sieviete, tomēr esmu nedaudz pārsteigta par to, cik ļoti man tīk mājas dzīve. Mājsaimnieču bohēma. Bez steigas, lēnīgais dzīves ritms un bohēma, kas vijas cauri ikdienai. Taču gudri ļaudis saka, ka lai ballīte izdotos ir jāmāk to pamest savlaicīgi. Vai to varētu attiecināt arī uz mājsaimnieces dzīves veidu?? Nu tā, lai pa īstam iefanotu par šo dzīvesveidu, tas laikus ir jāpārtrauc? Jāiejūdzas smagajā darbu ļaužu gaitās?! Pārdomas ir visai smagas. Un pats trakākais, kas man patiešām būs žēl tas, ka nevarēšu veltīt tik daudz laika blogam. Jā, jā, zinu, ka patreiz neveltu tik lielu uzmanību kā agrāk, un tomēr... laiks maltītes gatavošanai samazināsies. Ēdienreizēs iezagsies ātri pagatavojami ēdieni un baidos, ka nebūs arī spēka tos bildēt un publicēt. Paliks man tādi svētdienas ieraksti, lai žēli atgādināt par savu eksistenci.
Labi, es jau te samālēju drūmās jo drūmās krāsās. Kas zin, varbūt būs tieši pretēji - atvērsies otrā elpa.
Taču kamēr man ir tā pati elpa, turpinu gatavot ziemas krājumus!
Svētdien vakarā ienācās kārtējie lauku labumi - bietes! Sen tās gaidīju un biju patiesi priecīga, ka beidzot tās ienācās manās mājās. Jau pagājušo gadu atklāju vienu ļoti labu lietu, proti, biešu zupas sagatavi. Tas ir, sautētas bietes kopā ar burkāniem, nedaudz eļļas, etiķa, sāls un cukurs un viss. Burkās iekšā un glabājas līdz pagatavošanas reizei. Der fiksai biešu zupa pagatavošanai(tākā es biešu zupu vāru - gaļas buljons, bietes+putraimi), gan arī aukstajai zupai. Arī Inga šo sagatavi nodēvēja par ļoti labu un šogad abas, piedurknes atrotījušas, taisām krājumus. Jāsaka, ka bietes pagadijās lielas un te nu ar labu vārdu Ingu nepieminēju! Rokas izskatās baisi!!

Tātad, mums vajadzēs:
~ 2kg bietes
500gr burkānu
1 nepilna glāze eļļas
100-150ml etiķa 9%
2 ēd.k. sāls
1 nepilna glāze cukura

Sāls-eļļas-etiķa-cukuru daudzumu var variēt pēc pašu garšas kārpiņām. Galvenais pagatavošanas process. Man bija 4 milzonīgas bietes, katra apmēram 500gr. smaga. Bet pieļauju domu, ka bija smagākas. Arī burkāns bija makten liels!! Viss sākas ar biešu un burkāna nomizošanu un sarīvēšanu uz rupjās sakņu rīves.


Pēc tam ielejam apmēram nepilnu glāzi eļļas katlā un liekam karsēties. Beram klāt bietes - sarīvētas tās aizpildīja 5l katlu, tapēc burkānus bēru klāt vēlāk. Taču, ja katls gana liels, ber sarīvētos burkānus un bietes un sautē.

Apmēram pēc 30 minūtēm bietes bija sakritušās tik daudz, lai es varētu piebērt burkānus klāt un turpināju vēl 30minūtes sautēt. Ja nevajag tā čakarēties, tad vienkārši kopš iebēršanas katlā sautē 1stundu, ik pa laikam neaizmirstot apmaisīt.
Kad stunda kopš paša sautēšanas brīža pagājusi, jebšu 30minūtes pēc burkānu iebēršanas, pievienojam pārējās sastāvdaļas. Apmēram 100-150ml etiķa, skatoties cik daudz grib šo asumu. Pievieno 2 ēdamkarotes sāls un nepilnu glāzi cukura. Visu kārtīgi samaisa, pasautē vēl 15minūtes.





Pēc šīm 15 minūtēm, pilda iepriekš izkarsētās burkās. Vāko ciet un ļauj atdzist. Pēc tam uzglabā vēsumā.

Leduskapī man uzglabājās no pagājušā gada septembra līdz pat vakardienai, kad vārīju zupu.


2 komentāri:

  1. Paldies, man šis darbiņš nākošnedēļai.
    Tava adrese manā uzskaitē!
    Es sagatavoju arī boršča sagatavi ( +++sīpoli, svaigi kāpostizaļumi)

    Māra

    AtbildētDzēst
  2. Atļaušos recepti vēl papildināt ar sīpoliem,papriku, "ņipro" piparu un tomātu pastu.Ja kārtīgi viss sasautēts,nav pat ledusskapis vajadzīgs.Šogad ar pāris burciņas "ietaisītas".
    Man arī vajadzēs paņemt šo adresi piezīmēs.
    Ilona

    AtbildētDzēst