svētdiena, 2011. gada 5. jūnijs

Maigais cūkgaļas šašliks

Nu ko, brīvdieniņas tūlīt būs beigušās. Vakar sanāca svinēt Sintijas. Atklāju peldsezonu un šašliku sezonu. Katrs viesis bija atnesis lielāku vai mazāku spainīti ar gril gaļu. Cits pats marinējis, cits gatavu pircis.
Arī es piedalījos un godam nesu pašas marinēto šašliciņu.Tad nu varu uzsāk jaunu rubriku - grils + gaļa. Pēc smagās izgāšanās rubrikā Divkauja ar kartupeli, šoreiz būšu apdomīgāka un ne tik pretencioza. Taču kā tautā saka, pirmie kucēni jāslīcina. Tagad būšu gudrāka un nopietnāk ķeršos klāt pie jaunas rubrikas veidošanas. Arī tagad. Ceru, ka laiks būs labs, un spēšu šo rubriku noturēt līdz pat rudenim.
Runājot par paša šašliku, cik cilvēku, tik recepšu. Katram ir sava izpratne par to, kādam tad jābūt īstam šašlikam. Es dodu priekšroku vistai un cūkas gaļai. Lai gan esmu ēdusi arī no teļa gaļas gatavotu. Nebija ne vainas. Kā teica mana māsa, gaļa kā gaļa. Pati es ilgi vairījos no šašlika gatavošanas. Tad vienreiz nesanāca tā, tad citreiz atkal kaut kas ne tā. Un tā biju svēti pārliecināta, ka man vienkārši karma sūdīga. Bet laikam kaut kur jau tos bonusiņus būšu sakrājusi, jo gluži kā aklai vistai mieža grauds, uztrāpijos uz SAVU šašlika recepti. Pareizāk sakot marinādi. Bija jau dzirdēts, ka citi marinē kefīrā. Es gan kaut kā skeptiski skatījos uz to un domāju, priekš kam sabojāt kefīru. Tāpat dzerams un ir daudz labāku pielietojumu. Taču sanāca tā, ka masu psihozes ietekmē nopirku Valmieras kefīru ar ķiploku piedevu. Nu kaut ko tik nebaudāmu sen mana mute nebija lietojusi. Iztērētās naudas žēl, līdz ar to, kategoriski izslēgts, ka kefīru izliešu renstelē. Nekā nebij. Pakustinot pelēko vielu, nonācu pie atmiņas krājumiem par kefīra marinādi. Domāts darīts un uz priekšu. Tik maigu, gardu, sulīgu šašliku es negaidīju. Tik tiešām. Manām garšu kārpiņām kā reiz. Tad nu tagad marinēju tikai kefīrā.
Tātad, mums vajadzēs:
1-2kg  cūkas kakla karbonādes
6-7 sīpoli
4-5 ķiploku daivas
~300ml kefīra
sāls
pipari

Es parasti šašlikam ņemu kakla karbinādi. Minimāls taukums, taču ir nav galīgi bez. Neviens nekrīt ģībonī par lieliem tauku pikučiem utt.
Gaļu sagriež sev tīkamajos gabalos. Un liek bļodā.
Pēc tam notīra un sagriež pusripiņās sīpolus un ber klāt gaļai. Kārtīgi samīca. Es tur amisīju un mīcīju kādas minūtes 10.




Tad piespiež klāt ķiploku un pieber melnos piparus. Pielej 300ml kefīra un vēlreiz kārtīgi samīca.





Var likt tāpat, bet es pārlieku slēgtā traukā un uz nakti ledusskapī. Nākošajā dienā, apmēram 1-2h pirms cepšanas. Pieberu sāli, samaisu un lieku cepties uz grila.




Nu lūk. Vienkārši. šašliks sanāk maigs, nav jāuztraucas, ka bērniem vēderā kas apsāpēsies. Sulīgs. Protams, var likt vēl klāt citas papildus garšvielas. Taču es iztiku bez.
Lai labi garšo!

1 komentārs: