sestdiena, 2011. gada 8. janvāris

Fiksā saldā desa

Ārā atkusnis, vēēē... man ziema patīk. Un patīk ziemas priekus baudīt. Taču šoreiz man tie izpalika. Iekaroju piemājas veikalus, lai apgādātu ģimeni ar pārtiku.
Protams, sagribējās kādu nakšķi un kamēr es staigāju gar veikala plauktiem prātodama, ar ko lai panašķējas, pār mani nāca apskraidība. Varētu pagatavot ko skudrupūznim līdzīgu. Domāts darīts, lai gan nebiju ielūkojusies i-neta dzīlēs, kas tad īsti nepieciešams skudrupūznim.
Tas, ka tas nebūs tuvu orģinālam, tas nu bija skaidrs no paša sākuma. Taču galarezultāts sanāca makten labs.
Desa viegli pagatavojama, ilgākais ir iebiezinātā piena vārīšana un pēc tam desas atdzesēšana!

Tātad, mums vajadzēs:
2-3paciņas selgas cepumu
1bundžiņa iebiezinātā vai vārīta iebiezinātā piena
1 (180gr) paciņa sviesta

Gatavošana tiešām ir gaužām vienkārša. Protams, orģinālajam skudrupūznim cepumi jācep pašam. Bet es par slinku šodien ko tādu gatavot. Tapēc izlīdzējos ar selgas cepumiem. Orģinālreceptē norādītas magones, es iztiku bez tām. Taču šeit brīvi var izpausties riekstu, marmelāžu, sukāžu cienītāji. Tad gan nebūs skudrupūznis, bet "Saldā blondīne".
Sākumā jāuzvārā iebiezinātais piens. Lai izvairītos no šādas pieredzes, ieteiktu pirkt jau gatavo vārītu iebiezināto pienu. Taču to varētu būt pagrūti atrast. Tapēc bundža jālie ūdens peldē un uz lēnas uguns jāvāra.
Taču es iztiku bez šādas pieredzes, vienkārši bļodā ielēju iebiezināto pienu un ūdens peldē vārīju. Vāriju kādu stundu, bet ne līdz galīgas "gotiņas" konsistencei. Tiklīdz masa sāka brūnēt un biezēt, tā vārīts bija gana. Taču, ja vēlas, var vārīt līdz piens kārtīgi sabiezē. Es vāriju apmēram 1h.



Kamŗ iebiezinātais piens vārās, bļodā sasmalcinam cepumus. var ar rokām, var ar blenderi vai ar stampiņu.


Kad piens ir vēlamā konsistencē savārijies pievieno sviestu un izkausē. Jābūt viendabīgai masai. Pēc tam lej klāt cepumiem un samaisa viendabīgā masā. Veido kukulīti un liek vēsumā sacietēt.








Nu lūk, nekā sarežģīta, bet gards saldais pie vakara tēja tases.
Lai labi garšo.

2 komentāri:

  1. vārot ūdens peldē, virsējai bļodai obligāti jābūt no metāla ?

    AtbildētDzēst
  2. Nē. Esmu karsējusi arī bieza stikla bļodaas.

    AtbildētDzēst